Barion Pixel

Győzd le a vashiányt! – 7 őszi zöldség és gyümölcs, ami segíthet

győzd le a vashiányt ezzel a 7 zöldséggel

A mai napon olyan zöldségeket és gyümölcsöket hoztunk, amelyekkel ősszel is könnyedén leküzdheted a vashiányt. Sőt, arra is hoztunk ötleteket, ha nem igazán rajongsz a vasban gazdag ételekért!

A vashiány, illetve súlyosabb esetben a vérszegénység, más néven anémia, olyan probléma, amellyel nagyon sokan küzdenek manapság. A Budai Egészségközpont szerint az összes anémia 80%-a vashiány következménye, ami a nőknél négyszer gyakoribb lehet, mint a férfiaknál.

Dr. Beró Mariann belgyógyász, gasztroenterológus az EWTN egyik műsorában megfogalmazott véleménye alapján a vashiányt alapvetően két tényezőre lehet visszavezetni – a vesztés és a hiányos bevitel. A vesztés jelent minden olyan esetet, amikor valamilyen oknál fogva vért veszítünk, ez lehet a nők esetében a havi rendszeres menstruáció, illetve bármilyen baleset vagy műtéti beavatkozás során bekövetkező vérveszteség. A hiányos táplálkozás pedig arra vonatkozik, amikor valaki vasban szegény étrendet követ és így nem tudja pótolni a hiányzó mennyiségű vasat.

A vashiányt jellemzően légszomj, nagyfokú fáradtságérzet, étvágytalanság, rossz koncentrációs képesség, hajhullás, törékeny körmök és akár nyugtalan láb szindróma is jelezheti.

Nem lehet elég sokszor hangsúlyozni, hogy milyen fontos, különösen a nők, a gyermekek és aktív életvitelt folytató emberek számára a vaspótlás. De jó hírünk van, mert az őszi-téli időszak különösen gazdag olyan élelmiszerekben, amelyek rengeteg vasat tartalmaznak. Össze is gyűjtöttünk egyből 7-et, amellyel te is felveheted a harcot, sőt le is győzheted a vashiányt!

7 vasban gazdag zöldség és gyümölcs az őszi vaspótlásért

1. Cékla

A cékla kiváló vas- és vitaminforrás, tele van fehérjékkel, kalciummal és értékes nyomelemekkel. Szuper táplálék a vashiány megelőzésére.

2. Spenót

A spenótról talán mindenki tudja, hogy az egyik legjobb vasforrás. Ezen kívül tele van még értékes vitaminokkal, mint például C-, A- és K-vitaminnal. Tartalmaz továbbá ásványi anyagokat, például magnéziumot is. Jót tesz a szemünk és csontjaink egészségének, illetve magas vérnyomás esetén is jótékony hatású lehet.

3. Brokkoli

A brokkolinak számos jótékony hatása van egészségünkre. Rengeteg vasat, B- és C-vitamint tartalmaz, illetve természetes segítség lehet székrekedés esetére is.

4. Káposzta

A káposzta a vason kívül gazdag még B6-vitaminban és folsavban is, valamint tele van  értékes antioxidánsokkal és rosttal.

5. Gránátalma

A gránátalma az egyik legjobb étel a hemoglobinszint növelésére. Tartalmaz még rengeteg C-vitamint, illetve rostban, kalciumban és fehérjében is gazdag.

6. Alma

Az alma talán az egyik legnépszerűbb őszi gyümölcs. A gyerekek is nagyon szeretik, így a cukros nassolnivalók helyett bátran kínáljunk tízóraira és uzsonnára vasban gazdag almát.

7. Narancs

A narancs nem csak rengeteg vitamint tartalmaz, hanem hatékonyan segíthet leküzdeni a vashiányt is. Ezen kívül értékes összetevőinek köszönhetően a téli időszak előtt segít megerősíteni az immunrendszerünket is.

Mit tehetünk, ha nem szeretjük ezeket a zöldségeket és gyümölcsöket?

Sajnos sokan vannak, akik nem szeretik a spenótot vagy a céklát. Sőt, az sem ritka, hogy egyesek a gyümölcsökért sem szívesen nyúlnak. Ennek pedig az lehet az eredménye, hogy a táplálkozásunk vasban szegény lesz és egy idő után kialakul a hiányállapot.

A vashiány tüneteit röviden a cikk elején már részleteztük. Egy korábbi cikkünkben, ami ide kattintva érhető el, részletesen leírtuk, hogy milyen jelek utalhatnak arra, hogy mi is érintettek vagyunk és ideje cselekedni.

Ma viszont szeretnénk olyan alternatívát ajánlani, ami segítségedre lehet a vashiány megelőzésében. A magyarországi Trombózis és Hematológiai központ szakértő orvosai szerint ugyanis a megelőzésre kellene nagyobb figyelmet fordítani, mert a meglévő hiányállapot kezelése sokkal nehezebb.

A Salus termékcsaládba tartozó Floradix Kräuterblut szirup szerves kötésű vasat és értékes vitaminokat tartalmaz. Természetes összetevőinek köszönhetően könnyű, kényelmes és biztonságos módja a hiányzó vas pótlásának. Gyógynövényekből, zöldségekből és gyümölcslé koncentrátumból készül, kellemes ízű, így rendszeres fogyasztásával akkor is megoldható a vasbevitel, ha amúgy nem rajongunk a fent említett zöldségekért és gyümölcsökért.

A Floradix Kräuterblut szirup a vasat a különösen jól feszívódó vas-glükonát formájában tartalmazza, laktózmentes és vegetáriánusok is nyugodtan fogyaszthatják. A vásárlói visszajelzések alapján nem okoz székrekedést.

A vason kívül B1-, B2-, B6-, B12- és C-vitaminokat tartalmazó Kräuterblut szirup fogyasztása nőknek, beleértve a várandós és szoptató anyákat, gyermekeknek, serdülőkorúaknak, idősebbeknek, betegségből lábadozóknak, vegetáriánusoknak javasolt, illetve mindazoknak, akik aktív életmódot folytatnak.

Ön is szeretné kipróbálni a Kräuterblut étrend-kiegészítőt?

A Floradix Kräuterblut szirupot megvásárolhatja gyógyszertárakban és gyógynövény-szaküzletekben. Amennyiben nem találja az adott patikában, vagy üzletben, kérje a gyógyszerészt vagy a kereskedőt, hogy rendelje meg Önnek a Floradix Kräuterblut szirupot 250 vagy 500 ml-es kiszerelésben.

Kräuterblut szirupot megvásárolhatja webáruházunkban is.

Shopping Cart