Miért van szükségünk magnéziumra?

Miért fontos a szervezetünk számára a magnézium? Milyen előnyei lehetnek a magnéziumpótlásnak és milyen kockázattal jár a hiánya? Ezekre a kérdésekre válaszoltunk ebben a cikkben.

Milyen területeken van jelentős szerepe a magnéziumnak?

A magnézium egyike azoknak az ásványi anyagoknak, amelyek nélkülözhetetlenek szervezetünk megfelelő működéséhez. Magnézium hiányában a szervezet egészséges működése zavart szenvedhet, ezért megfelelő bevitele, illetve szükség esetén pótlása nagyon fontos. Nézzük, hogy milyen területeken lehet igazán fontos szerepe!

A magnézium fontos szerepet tölthet be többek között:

  • az energiatermelő folyamatokban
  • a fehérjeszintézis fenntartásában
  • a megfelelő izomműködés fenntartásában, beleértve a szívizom működését is
  • az idegrendszer megfelelő működésében
  • a csontok egészségének megőrzésében, a csontszilárdság fenntartásában
  • a vérnyomás szabályozásában
  • a vércukorszint szabályozásában

A szakemberek szerint egy átlagos felnőtt számára napi 0,3-0,5 g/testsúlykilogramm magnézium szükséges. A pontos mennyiség meghatározásakor azonban figyelembe kell venni a nemet, a testsúlyt, a fizikai-szellemi igénybevételt, illetve az esetlegesen meglévő betegségeket is.

Terhes nőknek, illetve szoptató anyáknak nagyobb mennyiségű magnéziumra van szüksége, éppúgy, ahogy az erős fizikai igénybevételnek kitett dolgozóknak és sportolóknak is.

Milyen következményei lehetnek a magnéziumhiánynak?

A szakemberek szerint magnéziumhiányhoz vezethet például:

  • ha egyoldalú táplálkozás, diéta vagy fogyókúra eredményeképpen nem jut elegendő magnéziumhoz a szervezet
  • ha valamilyen okból csökken a magnézium bélből való felszívódása (például Crohn-betegség, hasmenés)
  • ha a magnézium szervezetből való kiürülése az átlagosnál nagyobb arányú (pl. vízhajtó esetén)
  • ha a szervezetnek az átlagosnál nagyobb mennyiségű magnéziumra van szüksége, mert fokozott igénybevétel áll fenn (stressz, terhesség, szoptatás)

Bizonyos betegségek hátterében is állhat magnéziumhiány. Például:

  • gyomor- és bélrendszeri megbetegedés
  • veseelégtelenség
  • cukorbetegség
  • pajzsmirigyprobléma
  • máj- és hasnyálmirigybetegség

A magnéziumhiány tünetei:

  • étvágytalanság
  • hányinger vagy hányás
  • fáradtság vagy gyengeség
  • szorongás, depresszió
  • fejfájás
  • alacsony stressztűrő képesség
  • alvászavar

Súlyosabb esetben olyan tüneteket figyelhetünk meg, mint:

  • izomgörcs
  • zsibbadtság
  • bizsergés
  • személyiségváltozások
  • szívritmus problémák

Hogyan tudjuk pótolni a hiányzó magnéziumot?

A magnéziumpótlásra két lehetőségünk is van. Egyrészt étrendünkbe beilleszthetünk magnéziumban gazdag ételeket, másrészt pedig választhatunk magnézium tartalmú étrend-kiegészítőt.

Magnéziumban gazdag ételek közé tartoznak a zöld színű leveles zöldségek, a hüvelyesek, a diófélék és más olajos magvak, a teljes kiőrlésű pékáruk, a banán és a kakaó. A magnézium felszívódását akadályozhatja, ha étrendünk zsírban és fehérjében túlságosan gazdag.

Ha úgy érezzük, hogy étkezéseink során nem tudjuk biztosítani a megfelelő mennyiségű magnéziumot, akkor lehetőségünk van étrend-kiegészítőt is fogyasztani. Ha számunkra fontos, hogy az étrend-kiegészítő, amit szedünk természetes alapanyagokból készüljön és biztonságos legyen, akkor válasszuk a Saludynam étrend-kiegészítő szirupot, ami a magnézium mellett még kalciumot és D-vitamint is tartalmaz.

A Saludynam étrend-kiegészítő szirup folyékony állagának és kellemes ízének köszönhetően könnyen és biztonságosan bevehető, nem tartalmaz alkoholt, tartósítószert, mesterséges színező- és aromaanyagokat. Gluténmentes, laktózmentes és vegetáriánusok számára is alkalmas.

Kattints a képre és keresd webáruházunkban! >>>>

Shopping Cart