6 vitamin és ásványi anyag, amelyre a gyerekeknek szükségük van

A gyerekek és a tinédzserek táplálkozási igényei különböznek a felnőttekétől, ezért érdemes odafigyelni arra, hogy pótoljuk az esetlegesen hiányzó vitaminokat és ásványi anyagokat. Nézzük, hogy melyek azok, amelyekre mindenképpen szüksége van ennek a két korosztálynak!

1. Kalcium

Sokszor hallhattuk már, hogy a kalcium a csontok és a fogak alapvető építő köve. Fontos, hogy odafigyeljünk a megfelelő kalciumpótlásra, hogy a gyermekek csontjai és fogazata erős legyen, mert így csökkenthetjük az időskorban jelentkező csontvesztés súlyosságát.

Természetesen egy egészséges és vegyes táplálkozással ez többnyire biztosítható. Kiváló kalciumforrásnak számítanak a tejtermékek, a lazac és a sötétzöld színű leveles zöldségek.

2. Rost

Bár a rost nem tartozik a vitaminok és az ásványi anyagok közé, mégis szerepet kap ebben a felsorolásban, mert a rostnak nagy szerepe van a megfelelő emésztés fenntartásában. Emellett a magas rosttartalmú élelmiszerek sok fontos tápanyagot, például E-vitamint, C-vitamint, kalciumot, magnéziumot és kalciumot is tartalmaznak.

Kiváló rostforrásnak számít a brokkoli, az avokádó, a zabpehely és a babfélék.

3. B12- és egyéb B-vitaminok

A B-vitaminok fontosak az anyagcseréhez, az energiához, valamint az egészséges szív- és idegrendszerhez. Közülük is a legfontosabb talán a B12-vitamin. Elsősorban állati eredetű élelmiszerek fogyasztásával gondoskodhatunk a beviteléről. Kiváló forrása a B12-vitaminnak a hús, a hal és a tojás.

A legtöbb gyermek általában elegendő B12-vitaminhoz jut a táplálkozás során, azonban a válogatós gyerekeknél, illetve a többnyire vegetáriánus étrendet követő gyerekeknél szükség lehet a pótlásra.

4. D-vitamin

A D-vitamin a kalciummal együttműködve erős csontozatot épít, emellett pedig segíthet a krónikus betegségek elleni védekezésben.

D-vitaminban gazdag ételek közé tartozik például a hal (köztük a lazac, a makréla és a szardínia különösen kiemelkedő), a tojás és a kalciummal dúsított tej.

A vegetáriánus és vegán étrendet követő családoknak különösen oda kell figyelniük a D-vitamin-pótlásra, amelyről természetes összetevőjű étrend-kiegészítők segítségével is gondoskodhatnak.

5. E-vitamin

Az E-vitaminnak fontos szerepe van az immunrendszer megfelelő működésében, ezért is lényeges, hogy odafigyeljünk gyermekünknél a megfelelő mennyiség bevitelére.

A legkiválóbb E-vitamin-források közé tartoznak a hidegen sajtolt növényi olajok, mint például a dióolaj, a mogyoróolaj és a mandulaolaj. Ezen kívül nyugodtan adjunk a gyerekeknek édes, cukrozott nassolnivaló helyett is ilyen típusú magvakat, mert az E-vitaminon kívül még számos más értékes összetevőket is tartalmaznak.

6. Vas

A vas nélkülözhetetlen a fejlődő szervezet számára. Segíti a vörösvérsejteket az oxigén szállításban az egész szervezetben.

Bár a szakemberek igyekeznek hangsúlyozni a megfelelő mennyiségű vas bevitelének fontosságát, mégis sok kisgyermek szenved a vashiány tüneteitől, mint például a fáradtságtól, a koncentrációzavartól vagy az étvágytalanságtól. Csecsemőknél és kisgyerekeknél a szellemi és mozgásfejlődés lassulása, a testsúly stagnálása vagy csökkenése is figyelmeztető jel lehet.

A vashiány jellegzetes tünetei közé tartozik még a fakó és száraz bőr, valamint a hajhullás. A vaspótlás megkezdése után általában ezek a tünetek enyhülnek először.

A hiányzó vas mennyiségét pótolhatjuk élelmiszerek segítségével is. A vörös húsok és más állati termékek például kifejezetten magas vastartalommal rendelkeznek. Vannak azonban nem húsos vasforrások is, mint például a sötétzöld színű leveles zöldségek, mint a spenót, a kelkáposzta és a zöldfűszerek, illetve a babféleségek.

Bármennyire is igyekszünk, nem mindig sikerül megfelelő mennyiséget bevinni ezekből a vitaminokból és ásványi anyagokból. Különösen a gyerekek esetében lehet szükség kiegészítésre. Ha komplex megoldást keresünk, akkor a Floradix Kindervital  étrend-kiegészítő jó választás, mert kellemes íze és folyékony állaga miatt a gyerekek is szívesen fogyasztják. Természetes összetevőinek köszönhetően pedig könnyedén pótolhatjuk a kalciumot, a D-vitamint, valamint az A-, D-, E-, C-, B1-, B2-, B6- és B12-vitaminokat.

Ha úgy érezzük, hogy gyermekünknek vaspótlásra is szüksége lehet, akkor pedig a Kindervital étrend-kiegészítő mellé válasszuk a Flodarix Kräuterblut szirupot, amely szerves kötésű vasat tartalmaz, így hozzájárulhat a vashiány megelőzéséhez.

Ön is szeretné kipróbálni a Kräuterblut étrend-kiegészítőt?

A Floradix Kräuterblut szirupot megvásárolhatja gyógyszertárakban és gyógynövény-szaküzletekben. Amennyiben nem találja az adott patikában, vagy üzletben, kérje a gyógyszerészt vagy a kereskedőt, hogy rendelje meg Önnek a Floradix Kräuterblut szirupot 250 vagy 500 ml-es kiszerelésben.

Kräuterblut szirupot megvásárolhatja webáruházunkban is.

Forrás: The Best Vitamins for Kids’ Immune Systems

Shopping Cart