Vas és C-vitamin: egy erős páros egészségünk védelmére!

Szakemberek szerint a C-vitamin segíti a vas felszívódását, ezért a kettő együttes fogyasztása mindenki számára javasolt. De egyáltalán nem mindegy hogyan és mikor fogyasztjuk őket!

A vas elengedhetetlen az egészségünk és a jóllétünk szempontjából. Létfontosságú szerepet játszik az immunrendszerünk támogatásában, és segíti az oxigén szállítását a szervezetben. Hiánya számos egészségi problémát eredményezhet.

A mai rohanó életmódunk sajnos nem mindig teszi lehetővé, hogy gondoskodjunk a megfelelő vasbevitelről. A szakemberek úgy látják, hogy a C-vitaminnal történő együttes fogyasztása javíthat a vas felszívódásán, azonban ehhez néhány dolgot szem előtt kell tartanunk.

Hogyan erősíti egymás hatását a C-vitamin és a vas?

A válasz egyszerű, a C-vitamin és a vas kombinációja segít a szervezetnek abban, hogy többet szívjon fel ebből a létfontosságú ásványi anyagból.

A vasbevitelről egészséges, változatos étrenddel gondoskodhatunk. Az étkezési vas két fő forrása az állati eredetű élelmiszerek (vörös hús, csirke, hal) és a növényi alapú élelmiszerek (teljes kiőrlésű gabonák, bab, gyümölcsök, zöldségek).

A szakemberek úgy látják, hogy az állati eredetű vas általában könnyeben felszívódik, de ha odafigyelünk a megfelelő C-vitamin bevitelre is, akkor a növényi eredetű ételek fogyasztása is elegendő lehet.

A mai életvitelünk talán megnehezíti azt, hogy csupán a táplálkozásunk során megfelelő mennyiségű vashoz jussunk. Emiatt szükség lehet étrend-kiegészítők segítségére, hogy pótolni tudjuk a hiányzó vasat, és elkerüljük a hiányállapotból adódó kellemetlen tüneteket. Kiváló, természetes összetevőket tartalmazó vaspótló a Floradix Kräuterblut szirup, amely szerves kötésű vasat, valamint B1-, B2-, B6-, B12- és C-vitaminokat tartalmaz.

Hogyan segíthetjük még a vas felszívódását?

A vasban és a C-vitaminban gazdag ételek fogyasztása az első számú módja annak, hogy a felszívódást elősegítsük. Ugyanilyen fontos azonban az is, hogy tudjuk, hogy mikor és milyen ételeket kell elkerülnünk azért, hogy a vas megfelelően felszívódjon.

Egy csésze tea vagy kávé étkezés utáni elfogyasztása például egyértelműen kerülendő, mert hátrányosan befolyásolhatja a vas felszívódását. Hasonlóképpen a tojás, a teljes kiőrlésű gabonafélék és az élelmi rostok is befolyásolhatják a szervezet vasfelvételi képességét.

Fontos, hogy ne gondoljuk azt, hogy ezeket az italokat el kell hagynunk. Ehelyett figyeljünk oda a fogyasztás időpontjára, és a kávézás, illetve a teázás időpontját két étkezés közötti időszakra tegyük.

Egyes tanulmányok szerint a kalcium is akadályozhatja a vas megfelelő felszívódását. Ebben az esetben is megfontolandó, hogy ha növelni szeretnénk vasszintünket, akkor a kalciumban gazdag ételeket, mint amilyen a tej és a sajt, ne fogyasszuk egy időben a magas vastartalmú ételekkel.

Melyek a C-vitaminban gazdag ételek?

A gyümölcsök és a zöldségek a legjobb C-vitamin források, ezért bátran válogassunk az alábbi ételekből:

  • spenót: rengeteg vasat és C-vitamint tartalmaz
  • brokkoli: fogyasszuk nyersen egy ízletes saláta alapanyagaként és máris sokat teszünk a vas és a C-vitamin pótlásáért
  • leveles, zöld színű zöldségek: kelkáposzta vagy mángold kiváló választás, mint a kettő tartalmaz jelentős mennyiségű vasat és C-vitamint
  • burgonya: héjával együtt értékesebb, mert a héja is gazdag tápanyagokban

A legjobb, ha kombináljuk a vasat és a C-vitamint tartalmazó ételeket. Nincs is nehéz dolgunk ezen a téren, hiszen nagyszerű napindító reggeli lehet egy tál zabkása és néhány szem eper. Ne feledkezzünk meg a főétkezésekről sem, hiszen a vasban gazdag húsfélék mellé nyugodtan választhatunk C-vitaminban gazdag zöld salátát és máris sokat tettünk a megfelel vaspótlásért.

Összességében tehát elmondható, hogy ha az egészségünkről van szó, akkor a vas és a C-vitamin együttes fogyasztása kiváló választás. Ehhez nyújt nagyszerű segítséget a Floradix Kräuterblut szirup, amely értékes összetevőinek köszönhetően segíthet megőrizni a vas, a B1-, B2-, B6-, B12- és C-vitaminok egyensúlyát.

A Floradix Kräuterblut szirup különösen ajánlott:

  • nők számára, beleértve a várandós és szoptató édesanyákat
  • erős menstruációval rendelkező nők és lányok számára
  • gyermekek számára
  • serdülőkorúak számára
  • idősek számára
  • betegségből lábadozók számára
  • vegetáriánusoknak és növényi étrendet követőknek
  • mindazoknak, akik aktív életmódot folytatnak

Shopping Cart