6 vitamin és ásványi anyag, amelyre szükségünk van az erős immunrendszerhez!

Sajnos sokan úgy gondolják, hogy csak télen van szükség arra, hogy erősítsük az immunrendszerünket. Valójában azonban a mai felgyorsult világunkban, amikor nehezen tudunk odafigyelni a változatos, egészséges étkezésre, egész évben jól jöhet a támogatás.

Nézzük, hogy milyen vitaminokra és ásványi anyagokra van leginkább szükségünk ahhoz, hogy immunrendszerünk megfelelően fel tudja venni a harcot a ránk leselkedő veszélyekkel!

A szakemberek ma már jól tudják, hogy a jól működő immunrendszer nem egyik napról a másikra alakul ki. Sajnos nem elég megenni egy narancsot vagy grépfrútot, esetleg bekapni egy C-vitamin tablettát és megnyugodni, hogy mindent megtettünk.

Az igazán erős immunrendszer kialakulása időigényes, és főleg a kiegyensúlyozott, változatos és egészséges étrendtől, illetve ennek hiányában az elfogyasztott étrend-kiegészítők összetevőitől függ. Egy kicsit olyan ez, mint amikor egy fontos sportversenyre készülünk. Nem elég néhány mozdulatot elvégezni közvetlenül a verseny előtt, hanem egy jól átgondolt, következetesen betartott edzéstervre van szükség. Próbáljunk így gondolni az immunerősítésre is!

Melyik az a 6 vitamin és ásványi anyag, amire immunrendszerünk támogatásához szükségünk van?

C-vitamin

A C-vitamin segíthet megelőzni a fertőzéseket vagy lerövidíteni a fertőzés időtartamát. A citrusfélék rendkívül gazdagok C-vitaminban, de azért még más forrásból is hozzájuthatunk. Fogyasszunk például rendszeresen spenótot, kelkáposztát, paprikát, kelbimbót, epret és papayát.

D-vitamin

A D-vitamint napfényvitaminként is szokták emlegetni, az egyik legfontosabb és legerősebb tápanyag az immunrendszer támogatásában. Bár élelmiszerekből nehezen pótolható, azért mégis érdemes odafigyelni az olyan D-vitamin tartalmú ételek fogyasztására, mint lazac, a makréla, a tonhal és a szardínia. Ma már nem ritka, hogy egyes élelmiszereket D-vitaminnal dúsítanak, így találhatunk D-vitaminos tejet, gyümölcslét vagy akár gabonafélét is.

B-vitaminok, különösen a B12- és a B6-vitamin

A B-12 vitamin csak állati eredetű élelmiszerekben található meg, növényi eredetűekben sajnos nem, ezért különösen fontos a pótlása a vegetáriánus étrendet követők számára. A B-12 vitamin legjobb forrása a máj és a vörös hús. Kis mennyiségben a tejben és a tejtermékekben is megtalálható.

Mivel a B6-vitamin viszonylag sokféle élelmiszerben megtalálható, ezért ritkán alakul ki hiányállapot. Legjobb forrásai közé tartozik a máj, a hús, a tejtermék, az élesztő, a tojássárgája, a barna liszt és a zöldségfélék.

Szelén

A szelén rendkívül fontos szerepet tölthet be a fertőzések megelőzésében, ezért különösen fontos a megfelelő immunvédelemhez. Legjobb forrásai az állati eredetű élelmiszerek, mint például a tonhal, a laposhal és a szardínia, valamint kiváló szelénforrás még a hús, a máj és a túró is.

Cink

A cink szükséges az immunrendszer új sejtjeinek előállításához. Elsősorban állati eredetű élelmiszerekben található meg, de azért találunk növényi cinkforrást is. A megfelelő cinkbevitelhez legyen az étrendünk része például a sovány baromfihús, a babfélék, a joghurt, a csicseriborsó, illetve a kagyló és a rák.

Bár a cikk elején azt mondtuk, hogy az immunrendszer erősítésére egész évben szükség lehet, az előzőekben felsorolt vitaminforrásokat sajnos nem lehet egész évben beszerezni. Ha ragaszkodunk az élelmiszerekből történő pótláshoz, akkor friss alapanyag híján válasszuk a fagyasztott termékeket. Szakemberek szerint ezek még mindig több vitamint és ásványi anyagot tartalmaznak, mert a gyártók ezeket a zöldségeket és gyümölcsöket érett formában fagyasztják le, így megközelítőleg hasonló tápértékkel rendelkeznek, mint a friss változatok.

Mit tehetünk, ha nem tudjuk pótolni a szükséges vitaminokat étkezésünk során?

Előfordulhat, hogy valaki nem szereti a fentebb említett zöldségeket, gyümölcsöket, de mégis szeretné erősíteni immunrendszerét. Ebben az esetben kiváló megoldás az étrend-kiegészítő fogyasztása. Érdemes olyat választani, ami tartalmazza a szükséges vitaminokat és ásványi anyagokat, de nem tartalmaz káros adalékanyagot, tartósítószert, színezéket és mesterséges aromákat.

A Floradix ImmunErő gyógynövényes szirup pontosan ilyen. A felsorolt vitaminokon és ásványi anyagokon kívül tartalmaz még echinaceát, illetve gyógynövényeket és gyümölcslé koncentrátumot, így egész éven át tartó komplex támogatást nyújt az immunrendszerünknek.

Bővebb információt a Floradix ImmunErő gyógynövényes szirupról webáruházunkban talál, amelyet az alábbi képre kattintva érhet el!

Shopping Cart