Barion Pixel

Életmódváltás? Fogyókúra? – Erre is figyelj!

életmódváltás, fogyókúra, emésztés, galexír

Sokan fogadalmakkal kezdik az új évet. Közülük talán a leggyakoribbak a fogyókúra és az életmódváltás. Ha te is ebben a helyzetben vagy, akkor figyelj, mert hasznos tanácsokat hoztunk!

Ha idén januárban megfogadtad, hogy leadsz néhány kilót, esetleg teljesen átalakítod az életmódodat, akkor az első, amivel foglalkoznod kell az az emésztésed. Ha ugyanis nem működik megfelelően az emésztésed, akkor az lassíthatja az anyagcserét, ami pedig a fogyókúra sikertelenségéhez is vezethet.

Táplálkozástudományi szakemberek szerint a jó emésztés nem csak a fogyókúra, hanem az egészséges életmód alapja is egyben. Dr. Guseo András ideggyógyász, idegkórszövet- és táplálkozáskutató egy előadásában meg is erősíti, hogy a bélflóra egészsége az emberi szervezet egészére is hatással van, és ha felborul az egyensúly, akkor megnőhet a kockázata a betegségek kialakulásának.

Mi jelent veszélyt az emésztőrendszerre?

Elsősorban a környezetünkben lévő méreganyagok, a stressz és a helytelen táplálkozás. Ha úgy döntöttél, hogy idén végre változtatsz az életmódodon és megpróbálsz egészségesen élni, akkor első lépésként vizsgáld át az étrendedet.

Számos szakember felhívja a figyelmet arra, hogy az életmódváltás nem egyenlő a drasztikus fogyókúrával. Azzal, ha teljes mértékben kiiktatsz bizonyos alapanyagokat az étrendedből nem fogsz hosszútávon eredményt elérni. Sőt, lehet, hogy nagyobb bajt okozol, mint gondolnád.

A kulcs az életmódváltás, vagyis az, hogy a régi rossz szokásokat olyan új szokásokra cseréled, amelyek az egészségedet szolgálják. Ha az életmódváltás mellett döntesz, és megfogadod az alábbi tanácsokat, akkor nem csak egészségesebb leszel, hanem búcsút inthetsz a felesleges kilóknak is.

1. Egyoldalú táplálkozás!

Az egészséges életmód nem azt jelenti, hogy teljesen kizársz bizonyos alapanyagokat az étrendedből. Ehelyett törekedj inkább az egyensúlyra, vagyis arra, hogy mindenféle létfontosságú tápanyagot tartalmazzon az étrended. A kulcs a mértékletességben rejlik. Fogyassz sok zöldséget, gyümölcsöt, teljes kiőrlésű gabonát, sovány húst és olajos magot, de ezzel egyidőben kerüld a magas zsír- és cukortartalmú, valamint adalékanyagokkal dúsított élelmiszereket.

2. Túlevés!

Sokan esnek abba a hibába, hogy addig esznek, amíg úgy nem érzik, hogy már nem bírnak több falatot lenyelni. Ha rendszeresen így étkezel, akkor elkerülhetetlen lesz, hogy a plusz kilók tovább gyarapodjanak. Ehelyett egyél lassan, alaposan rágd meg az ételt, és törekedj a kellemes jóllakottság érzésre.

Még egy fontos dolog, amit sokan elfelejtenek, hogy a jó emésztés már a szájban elkezdődik. Vagyis figyelj oda, hogy lassan egyél és alaposan rágd meg az ételt, mert enélkül nagyon leterheled az emésztőrendszered.

3. Stressz!

A stressz negatívan hat az emésztésre. Ha úgy érzed, hogy a mindennapjaidat a stressz uralja, akkor keress valamilyen stresszkezelési módszert és alkalmazd rendszeresen. A séta, a jóga, a masszázs vagy a meditáció mind-mind segíthet neked ebben.

Így javíthatsz az emésztéseden!

A szervezet azonnal jelez, ha valami probléma van az emésztőrendszerrel. A leggyakoribb tünetek közé a puffadás, a fokozott gázképződés, a hasfájás, a székrekedés, a hasmenés, a fáradtság és a koncentrációzavar tartozik.

Lehet, hogy te is ezeket érezted akkor, amikor eldöntötted, hogy életmódot váltasz?

Ha igen, akkor jó helyen vagy, mert olyan természetes alapanyagokat gyűjtöttünk össze, amelyek segítenek neked hatékonyabbá tenni az emésztésedet, így hozzájárulhatnak a fogyókúrád és az életmódváltásod sikeréhez is.

Joghurt, kefir: probiotikumként is ismertek, tele vannak olyan baktériumokkal, amelyek jótékonyan hatnak a bélflóra egyensúlyára, így javíthatják az emésztés. Válaszd a natúr változatokat és ízesítsd friss vagy fagyasztott gyümölccsel.

Alma: kiváló rostforrás, amiért hálás lesz az emésztőrendszered.

Édeskömény: szintén kiváló rostforrás, javítja az emésztést, enyhíti a hasfájást, meggátolja az erjedési folyamatokból eredő túlzott gázképződést.

Teljes kiőrlésű gabonák: a bennük található rostok elősegíthetik az emésztést, illetve prebiotikumként is működnek, vagyis táplálják az egészséges bélbaktériumokat.

Gyömbér: nyugtatja a gyomrot és javítja az emésztést. Segít megszabadulni a felgyülemlett gázoktól, így a puffadást is csökkentheti. 

Articsóka: csökkenti az emésztési panaszokat, jótékonyan hat az epeműködésre, így a zsíros, nehéz ételek emésztése könnyebbé válhat.

Kamilla: helyreállítja és serkenti az emésztést, lazítja a székletet és oldja a görcsöket.

Ezek az alapanyagok mind-mind hozzájárulnak ahhoz, hogy az emésztésed megfelelően működjön, így könnyebben megszabadulj a felesleges kilóktól, illetve egészségesebb életet élj.

Ha úgy érzed, hogy nem tudod étrendedbe megfelelően beilleszteni az előbb felsorolt összetevőket, akkor se keseredj el, mert erre is hoztunk egy megoldást. A Salus termékcsaládba tartozó Ga-lexír emésztést segítő étrend-kiegészítő természetes összetevőinek köszönhetően hozzájárulhat a bélrendszer egészséges működéséhez és a jó emésztéshez, így téged is támogathat újévi fogadalmad teljesítésében. Fő összetevője az articsóka, amely már a 16. században is ismert volt emésztésre gyakorolt jótékony hatásairól. 

A Ga-lexírben – az articsókán kívül – a fent említett természetes összetevők közül több is megtalálható. Tartalmaz ugyanis gyömbér gyökértörzset, édesköményt, gyermekláncfű levelet, kurkuma gyökértörzset, kamillavirágot, cickafarfüvet, keserű narancshéjat, kardamomum termést és benedekfüvet. Kellemes gyógynövényes ízét egy kevés fruktóz teszi finomabbá. A Ga-lexír 100%-ban vegán, glutén-, laktóz-, élesztő- és alkoholmentes termék, amely webáruházunkban megtalálható.

Dr. Guseo András említett előadása: https://www.sonline.hu/helyi-kozelet/2022/04/haboru-dul-a-beleinkben

Shopping Cart